lördag 7 maj 2011

This perfect day.

Redan när jag vaknade i morse bestämde jag mig för att detta skulle bli en bra dag. Solen sken och fast morgonen var jobbig som alla morgnar är med att ångesten är som värst då , så slängde jag iväg ångestdemonerna med kommentaren "F-ck of today". Och dagen blev bra. Jag hade inga särskilda planer för dagen men plötsligt var jag på väg till sunds trädgård med syster för att titta på det jag älskar mest av allt ..blommor. Nåja nu försökte jag vara ironisk. Blommor är bland det värsta jag vet men det var helt okej att besöka sunds trädgård. Efter det besökte vi ett nytt "varuhus" i Larsmo. Inte illa att åka till Larsmo för att handla då man bor x-antal kilometer från sjubroars paradis. Men alltid trevligt med lite ombyte.

Efter paradis besöket tillverkade jag och syster en morsdags present åt våra kära mor, en fågelholk( hon har fått den redan) hon har nämligen önskat sig en sådan. Och fast min tumme ligger på ett sådant ställe som inte sitter på handen så blev fågelholken riktigt skaplig.Jag tror till och med att den skall klara sig från att falla ihop. Att tillverka fågelholkar kunde ju vara en framtida terapisysselsättning? Inte för invecklat men ändå tillräckligt mycket jobb för att bli sysselsatt. Skall lägga det bakom mina stora öron.

Efter en dag med syster blev det en lång cykeltur lördagskvällen till ära med gott sällskap. Lördagskvällen var fin med kvälls sol fast det blåste kallt. Men tempot var lämpligt för min nedsatta kondition och ett och annat världsproblem blev uträttat. Nu sitter jag i soffan och chillar med lite bubbelvatten och tittar tillbaka på denna dag. Som blev riktigt bra..så bra jag gjorde den. Idag hade jag styrka till att göra dagen bra fast tillståndet är som det är.

Tack för denna dag!

/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar