måndag 30 maj 2011

Huvudet börjar vara med!!??

Den psykologiska metod jag inledde i förra veckan har arbetat bra på mitt huvud. Jag har klarat av att rensa huvudet från illasinnade ångesttankar. Peppar,peppar. Men det är lättare att vara nu när det känns som huvudet börjar vara med och det går att tänka klart utan att det känns som ett kaos i huvudet. Men det är nu när den egentliga vägen tillbaka börjar. Nu när jag kan tänka klart hamnar jag att reda upp det ena och det andra med mig själv för att kunna fortsätta in en ljus framtid. Och till det behövs tid..och jag kommer att ta mig den tid. Alla måste hamnar att vänta ännu. Jobbet återvänder jag till när jag verkligen känner mig redo. Jag är sjukskriven till 15.6 men som det känns nu tar det längre än så, Steget att fara tillbaka i jobb känns väldigt stort ännu.Det går helt enkelt inte ännu. Jag är ännu trött..energin har inte riktigt återkommit, fast jag har blivit piggare.

Dagen har varit ok. Jag sov pinsamt länge idag. Jag var trött efter helgen och behövde vila ut. Jag var en sväng till lägenheten. Den delen av det skedda är ännu svår. Jag har helt enkelt svårt att befinna mig i lägenheten någon längre stund. Det tar sjukt och det känns obehagligt. Smällen jag fick när jag blev sjuk finns i bakhuvudet ännu. Men jag jobbar på det.. sovrummet är det rum så är svårast att befinna sig i. Det var där jag fick panikångest attacken som ledde till krampanfallet. Och det är ju lite svårt att sova i en lägenhet om man tycker det är obehagligt att befinna sig i sitt eget sovrum. Jag kunde ju alltid sova på balkongen. Kan vara att det blir en lite längre resa för att få psykologisk hjälp än jakobstad om jag börjar spendera nätterna på balkongen. Jag har det bra hos mor och far men bäddsoffan jag sover på börjar vara tråkig. Det jag vill helst av allt är ju att kunna bo i min lägenhet som jag gjorde de två åren innan jag blev sjuk. Men nu går det inte. Ett alternativ kunde ju vara att flytta till en annan lägenhet. Men jag vill bo kvar eftersom jag egentligen trivs i min lägenhet och att flytta är ju bara att flytta från problemen. Men det känns bättre hela tiden att befinna mig där så småningom så bor jag där igen.:) Men jag inser att allt detta måste ta den tid det tar, desto mera jag stressar och försöker skynda på processen desto större bakslag får jag ta. En dag i taget,

För att vara lite aktiv idag drog jag på mig min bad ass mundering
och fortsatte med lite möbel renovering. Mitt nya projekt är att fixa upp ett gammalt nattduksbord.Kanske lite nya färger i min lägenhet kan lura min hjärna!!

Nu blir det att sova. I morgon tänkte jag ta en promenad i skogen för att få lite syre och som jag skrev i ett tidigare inlägg så är ju färgen grön lugnande.

/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar