tisdag 3 maj 2011

Lugnet efter stormen.

Så kändes det när jag vaknade i morse. Jag sov relativt bra i natt, visserligen var ångesten stor när jag försökte få tag i sömn igår kväll men det var mycket bättre än kvällen innan. Jag vaknade heller inte så många gånger i natt. Och som sagt när jag vaknade i morse kändes det som att vakna till lugnet efter stormen. I dag känner jag mig lugnare, men det känns i kroppen och själen att det var en jobbig dag igår. Kroppen är öm och trött och inombords har jag en konstig känsla..en blandning av hopp,sorgsenhet men samtidigt en lättnad över att jag mår bättre.

Idag är det en " ta dagen som det kommer dag" jag har lärt mig att efter sådana dagar som jag hade igår, en dag som jag valt att kalla "skitdag" så behöver jag ha en " ta dagen som det kommer dag". Vilket betyder att det inte finns några planer utan jag flyter bara med. För hjärnan klarar inte av stress,måsten eller krav idag.

Jag vill tacka för alla kommentarer och meddelande jag fick på förra inlägget. Det värmer och hjälper mig när det känns som värst.

/Andreas

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du är jätteduktig Andreas! Få människor har förmåga till självreflektion på det sättet som du gör i din blogg. Det är modigt tycker jag! Hoppas att ångestdagarna blir färre snart, en dag i taget.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  2. Tack Karin! Det var snällt sagt :)

    SvaraRadera