onsdag 4 maj 2011

När det susar i skallen!!

Dom senaste dagarna har varit ett rent helvete. Ångest,trötthet och ett djävulskt illamående som inte går att beskriva. Detta har gjort att jag legat sedan i måndags i princip. Men idag var jag till läkaren och hon förlängde min sjukskrivning till 15.6. Lite bättre mår jag nu. Efter att jag varit till läkaren så begav sig jag och far till villan för att räfsa bort löv och reda upp inför sommaren. När han föreslog det i morse så tittade jag snett på honom och var aningen skeptisk till att jag skulle klara av att ens titta på en räfsa. Men skam den som viker sig, jag tänkte att jag har ändå legat och flåddat tillräckligt denna vecka så jag följde med. Far tyckte att det skulle göra mig gott..och gammal är äldst. Det gjorde mig gott. När jag påbörjade räfsningen tyckte jag bara att löven blev mera, jag kollade på farsan och tyckte han räfsade mycket snabbare än vad jag gjorde och jag ökade tempot!!! Det sa till direkt i mitt väsen och jag kom på mig själv..nu igen kom de höga kraven. Jag svängde mig om och dunkade huvudet hårt i villaväggen och sa till mig själv " jävla korkskalle du är faktiskt i behov av att vara sjukskriven". Efteråt kände jag mig dum, vem sjutton där i skogen där vi befann bryr sig om vilket tempo jag räfsar i.!!??


Efter att ha dunkat huvudet i villaväggen en stund fortsatte jag att räfsa, och som jag skrev när jag väl var igång gjorde det gott. Ångesttankarna försvann för en stund och jag kände att huvudet blev lättare. Det var så lungt och skönt vid villan och vattnet låg näst intill spegelblankt.


När vi kom hem var jag helt utpumpad och tänkte ta en liten powernapp. Powernappen blev 4 timmars djupsömn. Men jag behövde det, de senaste nätterna har jag sovit dåligt och då jag har sovit så har det varit knackigt. Så nu var det skönt att sova ordentligt och märkte eftråt att jag behövde det också.

Efter de senaste dagarnas djupdykning så känner jag att jag står igen, på aningen skakiga ben men jag står . Nu hamnar jag att kämpa lite för att ta mig fram igen men jag har kämpat tidigare. Och varje gång jag tar mig ur dessa svackor så blir jag bara mera och mera taggad och fast beslutsam om att jag faktiskt skall tillbaka till ett friskt liv. Det må susa i skallen för tillfället men det är bara tillfälligt.

Imorgon tar jag nya tag och skall försöka mig på "vardagen" igen. Eftersom räfsningen gick hyfsat bra idag, så tänkte jag till och med städa lägenheten imorgon. Wohoo. Stora bravader pågång.


Jag avslutar inlägget med lite räfsbilder från dagen. Kanske det ger någon som hatar räfsningen lite inspiration till att fara ut och greppa tag i räfsan.


Far som räfsar.


Villan.


Utsikt vid vattnet.



En hund kom på besök och pissade först på bakhjulet på farsans bil och sedan på hans räfsa. På bild ser hunden snäll och harmonisk ut.


/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar