söndag 29 maj 2011

Regn ute..sol inne.

Det har varit en regnig helg, men en väldigt trevlig helg. Under gårdagen firades systerdottern A´s frisörsexamen ute vid villan. En fin dag. Jag höll mig i skinnet i folkvimlet. Jag var stolt över mig själv att jag klarade av att servera kaffe åt gästerna. Några andningspauser fick jag ta, men i det stora hela gick det bra. Jag tillträdde rollen som kaffe serverare med stort självförtroende eftersom jag har ett förflutet som servitör. Jag blev det efter min ungdomssynd att utbilda mig till kock. Men man har ju nytta av det man lärde sig under den tiden när man ställer till fest. Gårdagens prestation kan ju anses vara en stor prestation med tanke på hur jag har regerat på stora folkmassor den senaste tiden. Men det gick bra eftersom jag hade EN arbetsuppgift att koncentrera mig på, nämligen att hälla upp kaffe samt att det inte var någon stress.

Jag spenderade natten vid villan eftersom jag finner ett lugn där. Denna dag har gått i lugnets tecken vid villan..en fin dag tillsammans med E och R. Tack för en bra dag.
När jag kom hem ikväll var huvudet ganska fullt och jag kände att tankarna började förebereda sig för något. Men efter en 20 minuters grubbelstund så rensades hjärnan. Och det kändes bättre.

En bra helg med andra ord då tankarna har hållits bort från det som är jobbigt och då går det bra. Men någon gång måste jag kunna befinna mig i det jobbiga och inte känna stress eller press, men det kommer..jag känner att grubbelstunden ger så mycket så att jag tror att det kommer att hjälpa mig den sista biten på den långa vandringen. Det är ännu en bra bit kvar. Det är ett antal pusselbitar som skall falla på plats ännu.

Nu blir det att se den spännande finalen av mästarnas mästare.

/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar