måndag 16 maj 2011

Dagen efter.

Jag vet inte om det beror på att Finland tog sitt andra vm-guld i ishockey igår eller om jag faktiskt har en bra dag idag. Men jag har en lycklig känsla i kroppen, jag är lugn med andra ord. Jag pallade till och med att betala den stora högen med räkningar och se mitt saldo sugas upp som vatten i sahara utan att få ångest och orostankar. Kanske jag ska tacka lejonen för mitt välmående i dag. I övrigt har jag tagit det lugnt idag och inte utsatts mig för stressande saker och då mår jag automatiskt bättre.

Nu mot kväll sidan skall jag dock aktivera mig en aning. Jag skall ta itu med min nya hobby..som är.. att renovera gamla möbler. Det finns en hel del sådana i familjens ägo, så jag har material att jobba med. Detta med att renovera möbler är något jag inte hållit på med tidigare men jag tror att det kan vara bra terapi åt mitt trötta huvud. Jag gör ett försök. Jag försöker att öva upp min arbetsförmåga nu när jag ännu är sjukskriven genom att anta små projekt där jag inte behöver tänka så mycket och får arbeta i min egen takt. Har redan haft små projekt under de senaste veckorna såsom att räfsa löv, sortera potatis och förstås skriva blogg. Sysselsättningar som aktiverar både kroppen och hjärnan. Och det går bra då jag bara har den aktuella uppgiften att koncentrera mig på. Redan om telefonen ringer under tiden jag jobbar med mina små projekt så blir jag stressad. Men det går ju att stänga av telefonen så länge. Nu väntar möblerna.

/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar