måndag 16 maj 2011

"Det finns inte på kartan"

Jag tror inte att jag har haft så svårt att vara någonsin som jag har haft de senaste timmarna. För tillfället klarar jag inte av hysteriska och stressande situationer och absolut inte att själv befinna mig i det sinnestillståndet. Men skit samma. FINLAND tar guld ..det är 16 år sedan dem magiska guldkvällen då Finland tog sitt första vm-guld nu 16 år senare upprepas denna magiska kväll. Vilken match..mina nerver har som sagt fått sig en rejäl prövning denna kväll. Men som sagt..FINLAND TOG GULD.och vann över Sverige..Det som enligt Mats Sundin tidigare idag inte skulle finnas på kartan. NU FINNS DET...Inpräntat på den svenska kartan.

Härligt är ordet..killarna i det finska hockey-landslaget har gjort det som idrott går ut på..Kämpat och levererade när det gällde.
Nu just ljuder we are the champions ur högtalarna på vm-stadion och världsmästarna jublar. Det är samlas tårar i ögonvrån.

Lejonen gjorde det som inte fanns på kartan!


/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar