söndag 22 maj 2011

En solig helg.

Jag har fått njuta av en solig och härlig helg. En helg som för min del har bestått av trevligt umgänge med fina vänner och plantering av skog, samt grundmålning av de möbler jag pysslar med förtillfället. Med andra ord en helg som har gett mycket..gårdagen som spenderades i skogen var riktigt bra. Jag kände hur skogen gjorde mig lugn, det säga ju att det är bra rehablitering för en stressad och trött själ att befinna sig i skogen. Att träden på grund av deras färg (grön) verkar lugnade på själen. Och det kan faktiskt ligga något i det. Dagen i skogen blev tillika en liten mini släktträff. Roligt att trädffa släktingar man inte träffar så ofta.










Efter dagen i skogen spenderade jag kvällen hos min bror och hans sambo. En trevlig kväll med mycket prat och en del gitarrspelande. Jag cyklade till brorsans ..en väg på 5 km men det blev bra träning fast sträckan inte var så lång. Det blåste nämligen motvind. Jag hade också tänkt cykla hem tillbaka till lägenheten , men när det var dags att cykla hem så erbjöd sig brorsan vänliga sambo att köra hem mig. Och jag kunde inte tacka nej till det erbjudandet. Det var ändå så mörkt och klockan var närmare 1 så jag skippade natträningen. :)

Jag sov bra i natt..första natten som jag sovit i lägenheten sedan jag blev sjuk som jag inte har haft ångest. Ångesten kom dock när jag hade vaknat och stigit upp. Men jag klarade av att hantera den. Jag är glad att jag har övervunnit rädslan av att befinna mig ensam i lägenheten. Efter den stora panikångestattacken som ledde till krampanfall och ambulansfärd så har det varit rent utav otäckt att vara ensam i lägenheten. Jag har varit rädd för att det skulle hända igen. Men nu känns det som om att jag har lärt mig att hantera känslan som automatskt dyker upp när jag kommer in i lägenheten.

För örvrigt är det mycket tankar som har snurrat i huvudet de senaste dagarna. Tankar om framtiden. Vad jag skall göra eller inte göra? och hur jag skall återvända till de uppgifter jag en gång hade! Klarar jag av att på ett sunt sätt återgå till det jobb jag hade överhuvudtaget? Borde jag sköka ett nytt jobb och börja om från ruta 1 med mitt liv? Jag har inte klarat av att tänka på dessa saker tidigare, men nu klarar jag åtminståne att ta tankarna in i min hjärna och behandla dem. Dock leder det till att det känns obekvämt och rent av obehagligt ibland. Men jag har ju ännu lite tid på mig at känna efter innan jag skall i jobb igen.Vet ju inte när det blir det får framtiden utvisa. Det jag försöker göra nu är att leva i nuet, men ibland så hamnar jag att tänka på framtiden. Och det är inte så lätt.

Med andra ord så går det framåt hela tiden och jag märker att jag blir friskare hela tiden. Men vetskapen om att jag ännu är svag gör att jag får ta det lilla lugna. Men en solig helg med mycket tankar börjar vara till ända och en ny vecka tar vid imorgon.

Jag önskar er alla en ny trevlig vecka med nya möjligheter.

/Andreas

2 kommentarer:

  1. Låter skönt att vara ute i skogen sådär. Här blev planerna ändrade då barnen är sjuka... Så morgondagen blir en hemmadag för mej. Bra så.. :-)

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att barnen blev sjuka..hoppas de kryar på sig snabbt. Men skönt för mor att få vara hemma. :) Krya på er.

    SvaraRadera