onsdag 11 maj 2011

Brist på koffein eller bara annars fel i huvudet?

Har i flera dagar haft en gnagande och elak huvudvärk. Jag bukar dock få huvudvärk efter panikångest attackerna eller de dagar jag har haft svår ångest,men det brukar gå om efter en värktablett. Och de den senaste tiden har inte varken attackerna eller ångesten varit så svår, men huvudvärken har härjat. Tänkte lite att det kan bero på att jag har druckit mindre kaffe den senaste veckan. Från att ha druckit 8 koppar till att dricka 1-2 kopp per dag, de två senaste dagarna har jag druckit 0. Jag tog ned på kaffeintaget eftersom jag tyckte att kroppen och huvudet blev så oroliga av det,och speciellt de dagar jag har mått dåligt har jag upplevt att kaffet fått mig att må ännu sämmre. Jag kan ju inbilla mig men nu när jag har druckit mindre kaffe har pittret i kroppen försvunnit. Har aldrig tidigare hållit upp med kaffe så jag har ingen erfarenhet av att helt vara utan kaffe och jag druckit kaffe sedan jag var 16. Det vill säga i nästan 15 år..

Annars har de senaste dagarna varit bra, idag har jag dock varit trött. Efter dagens psykologmöte sov jag i 2 timmar som en stock. Men nu är jag pigg igen fast huvudvärken gnager. Skall få trevligt besök ikväll, så då tror jag jag skippar kaffestrejken och intar en kopp. Kanske huvudvärken försvinner då.


/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar