onsdag 27 april 2011

Ute på vift.

Det har jag varit i dag. Det var tänkt att jag bara skulle åka in till stan för att köpa motorolja,men jag kom inte bara hem med motorolja utan med en hel ny outfit.

Jag åkte in till ett av stadens varuhus för att inhandla motoroljan, jag tyckte det var jobbigt med allt folk, jag fick för mig att alla tittade på mig och tyckte att jag var konstig. Tidigare har jag gillat att gå i varuhus och inte haft något emot att folk har tittat på mig, jag har tänkt att " shit va jag är snygg" när alla tittar på mig nu tänker jag att "usch va jag är konstig" när alla tittar på mig. Huvudet är konstigt..När jag åkte in till staden så tog det en hel jävla evighet för mig att parkera bilen..jag såg luckorna där min bil med all säkerhet skulle ha haft rum men ja kom mig inte för att tynga dit åbäket. Till sist nödparkerade jag bilen på ett enligt mig lämpligt ställe. Jag besökte en klädaffär eftersom jag tyckte att gubben behövde förnyas. Jag hade tänkt köpa ett par shorts, men tack vare en duktig expedit så gick jag ur affären med ett par nya shorts, en skjorta och en tröja. . När jag satte mig i bilen för att åka hem tackade jag makterna ovanför mig att jag lyckats pricka lunchtiden för stadens lapplisor med min nödparkering. Jag hade nämligen parkerat där man absolut inte får parkera samt att jag hade skippat parkeringsbrickan. Men tack vare att lapplisorna antagligen satt och avnjöt sin makaronilåda så slapp jag att betala parkeringsböter. Vackert så.Lika vackert som mitt inköp. Jag kände mig nästan som en sexbomb igen, när jag provade min nya kläder då jag kom hem.

Jag märker hela tiden att jag börjar må bättre och att jag börjar klara av helt vardagliga situationer igen..det är jobbigt ibland men jag klarar av att hantera situationerna rätt så bra. Samt att ja försöker se hela situationen med en gnutta humor och ironisera det hela. Det blir så mycket lättare då. Nu skall jag bege mig ut i solen. Pärlan borde få sina sommardäck, men det blir kanske en annan dag.

/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar