söndag 10 april 2011

Att titta på fåglarna.

Jag har aldrig förstått mig på det där att bege sig ut för att motionera, gå lungt,cykla sakta och titta på fåglarna och bara ta det lugnt och njuta av omgivningen. Har jag begett mig ut för att att motionera så har det varit för att uppfylla en viss kilometermängd på en viss tid, och då har jag skitit blankt i att titta på fåglarna. Men NU..är det just DET jag får göra när jag beger mig ut. Det är den enda farten jag är kapabel till att hålla för tillfället. Försöker jag öka på farten börjar jag se dubbelt och börjar bete mig som om promillehalten vore hög.

För att undvika det så kör jag på den linjen att cykla eller gå sakta och titta på fåglarna och konstatera att "åsbackaräto ir arma grann tå snöön ha smälta" . Det gjorde jag ikväll. Jag cyklade sakta och mellan varven lät jag cykeln bara rulla efter den nötta asfalten på åsbackarääto. Jag cyklade ca 6 km..och blev faktiskt trött. Så trött att jag tog en 2 timmars paus hos syster innan jag cyklade hem igen 6 km.

Det är det här det handlar om nu. Att kunna ta det lungt. Att i bland stanna till och bara titta på fåglarna.

/Andreas

2 kommentarer: