tisdag 12 april 2011

Afrikas stjärna

Jag hade helt förträngt det spelet. Men jag påmindes av det igen under dagen när systerdottern som var på besök plötsligt sa "Jag vill spela spel" och då var det bara att damma av de gamla spelen och sätta igång. Systerdottern vann de båda omgångarna vi spelade eller snäll morbror som jag är så lät jag min kära systerdotter vinna. Man skall vara snäll åt de yngre...Systerdottern är ju ändå bara 20 år!!

Att spela afrikas stjärna är ju lite som att leva det liv vi lever. Man yrar på en spelplan och tar chanser..när man vänder på en bricka så får om man har tur en smaragd,rubin eller till och med det som spelet går ut på Afrikas stjärna. Om det skiter sig riktigt rejält så får man en blank bricka,en hästsko eller i värsta fall en rövare. Får man en rövare står man utblottad och nästintill chanslös på den stora spelplanen.

Vi spelade också Kimble..där ägde den gamla morbron. Systerdottern var chanslös när jag gasade runt spelpanen med mina spelpjäser i hög fart. Nu har jag då kanske en viss vana i att gasa runt i högfart..tills bränslet tar slut. Men denna gång lyckades jag gasa runt i de båda spelomgångarna utan att bränslet tog slut. Grattis till mig.

Nu var inte vårt spel så allvarligt och dramatiskt idag, det var skojigt. Två vuxna människor som spelade spel. Och jag glömde vardagen ett tag. Tack till systerdottern för fina matcher.

Denna dag har varit bra. Gårdagen var en sämre dag. Jag mådde dåligt både fysiskt och psykiskt och inget kändes bra. I dag igen har det varit tvärtom. Det verkar gå upp och ner och ändra lite från dag till dag. Men så småningom..kommer det antagligen flera dagar på raken som känns bra.Till sist kanske veckor , månader. Det är bara att kämpa tills det blir så.

/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar