onsdag 20 april 2011

En annorlunda påsk.

Har haft en bra dag idag..har varit ute i den friska luften med en god vän. Goda vänner gör livet glatt att leva. Tycker att denna dag för övrigt har varit bra..så bra en dag kan bli just nu.

Som rubriken säger så kommer det att bli en annorlunda påsk..det kommer att bli en annorlunda påsk efter alla omständigheter men också för den delen att jag firar påskhelgen i Lappland. Det har jag aldrig gjort tidigare. Jag har firat påsken både på Teneriffa, Rhodos och Turkiet när jag har varit på träningsläger men aldrig i Lappland. Det kanske är det mest vanliga att man som finländare firar påsken i just Lappland framför exotiska resemål. Men de gånger jag varit utomlands så har jag inte besökt resemålen för att specifikt fira påsk utan för att träna hårt. Som sagt denna påsk besöker jag varken ett exotiskt land eller tränar hårt. Jag besöker Lappland,, för att ta det lugnt,samla kraft och ha det bra i trevligt sällskap. Jag tror att det gör mig gott just nu att andas lite lappluft.

Det kommer att vara lugnt med uppdateringar här på bloggen de närmaste dagarna, eftersom vi beger oss mot äkäs imorgon på eftermiddagen. Men jag är tillbaka nästa vecka. Jag önskar er alla en riktigt skön påskhelg. Njuut och ät mycket memma.Det skall jag göra :)


Glad Påsk! /Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar