söndag 3 april 2011

En mulen ..men ändå en helt okej dag.

Tittar man ut genom fönstret så är det just det man ser..En mulen dag,en mulen söndag. För min del har det varit en väldigt lugn söndag..en helt okej dag idag. Rytmstörningarna har inte varit så besvärliga och jag har känt mig lite piggare. Hade inplanerat en promenad..en lite längre promenad idag.Jag tog rekord igår genom att gå ca 3 km ..så jag tänkte utöka med en 4 kms promenad idag. Men det har liksom lämnat på vägen.

Frisk luft har jag dock fått ändå idag. Det får man varje gång telefonen ringer. Det är nämligen så att i det hus jag nu befinner mig i(mitt barndomshem som är byggt under dinusaurietiden) så är hörbarheten lika bra som i rymden. Så det betyder att varje gång telefonen ringer eller man skall ringa ett samtal så hamnar man att stiga ut på terrassen för att få hörbarhet. Vilket var lite krångligt under de första dagarna efter att jag kom hem från sjukhuset. Telefonen ringde ganska ofta och jag var mest sängliggande. Och yrkeskadad som jag är så har jag principen att försöka svara när telefonen ringer,men jag kom på ett knep. Om jag satt i sängen och tryckte huvudet i vädringsluckan så var hörbarheten helt okej och jag slapp att stiga upp och gå ut. Så om någon tyckte att jag lät lidande de första dagarna jag var hemma så berodde det på att jag satt med huvudet i en trång vädringslucka,jag höll inte på att gå hädan. Det gäller att ha sina knep.

I helgen har det varit Sfi-Träningsläger i Kuortane. Denna gång hamnade jag att stå över pga mitt hälsotillstånd. Numera deltar jag ju som tränare åt mina adepter på Sfi-lägren, men jag har alltid tyckt att Sfi-Lägren varit något av höjdpunkterna på träningssäsongen. Speciellt under tiden jag var idrottare själv. Som tränare har jag tyckt att Sfi-lägren har varit ett bra tillfälle till att lära sig mera. För på dessa läger är man ju i ett bra och erfaret sällskap. Och som relativt ny och oerfaren tränare så lär man sig mycket genom att ventilera och diskutera med de tränare som varit med länge. Denna gång fick jag inte ta del av det och inte heller insupa den kunskap som det bjuds på, men det kommer ju flera läger.

Den kommande veckan så är det flera saker på gång i min annars lugna vardag. På tisdag har jag inbokad telefontid med neurologen. Så då får jag de sista svaren och förhoppningsvis kan neurologen upphäva körförbudet. På onsdag skall jag träffa en psykolog, blir bra att få ventilera det som har skett och kanske kan hon hjälpa mig att se framåt och hjälpa mig att få ordning på tankarna så att jag kan komma tillbaka till ett "normalt" liv. Som jag nu äntligen insett själv så kanske jag borde komma bort ifrån att vara så inrutad och så som en av mina fd flickvänner en gång uttryckte det "djuplodad". Men djuplodad har jag alltid varit. Har alltid tyckt att det är okej att vara "djuplodad" så länge man inte lämnar lodet på botten utan tar upp det med jämna mellanrum. Problemet är väl just det att lodet ibland har lämnat för länge i bottenregionen.

Det var vad som fanns i huvudet denna söndagseftermiddag. I kväll kommer andra avsnittet av Mästarnas mästare från Svt 1 kl 21.00.Så nu tänker jag sitta och vänta på det..ungefär som när ett barn sitter och väntar på jultomten på julaftonen. Men jag har ju all tid i världen för tillfället..en mulen..men ändå helt okej dag som denna.

/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar