onsdag 15 juni 2011

Steg för steg.

Jag är trött idag. Försökte aktivera mig lite med mina möbler idag men efter att ha slipat ca 10 minuter mådde jag så illa och var så yr att jag helt enkelt konstaterade att idag skall jag inte slipa möbler.

Jag satte mig i soffan istället med datorn famnen och chillade. Jag brukar avsky ordet chilla, för jag har alltid tyckt att det har varit lika med att vara lat. Något jag själv nu får öva mig på att vara. Jag har inget val.Nu gäller det att höra på kroppen och göra det som kroppen och knoppen tillåter. Jag låter ju åtminstone klok..det är ju sedan en annan sak att uppfylla de orden också.

Nu skall jag titta på friidrotts klipp..jag håller på och kollar på kvinnliga 400 meters lopp från början av 80-talet. Kan lugnt säga att det känns overkligt att se en kvinna springa 400 meter på 47,7 sekunder och sedan lätt trippa runt på ett ärevarv. Jag har själv avverkat banvarvet på 54 sekunder och besökt buskarna efteråt full av mjölksyra. Men jag skyller på att jag var manlig långdistanslöpare och inte kvinnlig östtysk 400 meters löpare på 80-talet.

Steg för steg nu så blir nog det här bra.

/Andreas

2 kommentarer:

  1. Springa hela varvet??? Hohho! :-) Kanske du kommer på besök i morgon eller på fredag? Är ganska tråkigt att vara hemma och rörelsehindrad...

    SvaraRadera
  2. Skall man springa 400 meter så hamnar man att springa hela varvet :) jag hör av mig.

    SvaraRadera