måndag 6 juni 2011

En någolunda vanlig dag.

Det har jag haft idag.En helt vanlig dag i den vardag jag lever i nu. Dagen började med ett besök till sunds trädgård,jag och far var bärhjälp åt mor som köpte blommor. Och det var inte lite blommor. Jag lovade i ett svagt ögonblick att jag skulle hjälpa henne att plantera blomstren. Men där tyckte jag dock att det räckte med blomster för min del. Inne vid sunds trädgård blev jag allt yr av alla blommor..så många blommor och så många färger på en samma gång är för mycket för mitt huvud. Men det är inget konstigt.. även innan jag blev sjuk hade jag svårt för blomster. När vi stod i blomhavet och mor ivrigt sökte bland blommorna..tänkte jag för mig själv..tänk om jag en dag gifter mig med en blom tokig kvinna!!!!jag släppte kvickt tankarna på att gifta mig och blomster och tittade ut genom de stora fönsterrutorna mot den blåa himlen för att få bort tankarna. Jag har lär mig att göra så när jobbiga tankar dyker upp. Och blomster/giftas tanken var en sådan tanke.

Efter det oändliga blomsterhandlandet hade jag som tänkt nästan lovat att hjälpa till med planteringen. Men då blev jag trött..seriöst så blev jag faktiskt trött så jag tog en power napp som skulle vara i 30 minuter men den varade i 4 timmar. Jag vaknade och var ännu dödstrött. Det räckte med en timmes besök vid sunds trädgård så blev jag golvad av trötthet. Egentligen är det väl inte så konstigt..säg vilken kar som inte blir golvad av en timmes besök vid en blomsterhandel. Även om min trötthet beror på att jag är sjuk. Men i allafall...blommor gör en trött. Men mor fick sina blommor och de betyder mycket för henne så besöket var väl värt.

När jag vaknade tog det som det tar för mig att vakna när jag försökt sova bort min trötthet ca 2 timmar att vakna till liv. Kvällen spenderade jag med att torka lite damm i lägenheten och gå ut på en liten kvällspromenad. En kvällspromenad som ledde mig efter de vägar som jag under det senaste åren många gånger har gått med tunga ben och nedsänkt huvud..utan att ens märka att benen var tunga och huvudet nersänkt. Jag gick förbi jobbet och kalla kårar gick genom kroppen. Men jag kunde styra dem men det var skönt att få gå vidare.

Efter länken satt jag en stund på balkongen och njöt av den sköna värmen, men myggen var lite väl närgångna. Skönt dock med riktig värme, imorgon har det ju lovats varmt. Nu blir det att söka sig till sängs..trots min 4 timmars powernapp idag så är jag ändå trött. Skall sova i lägenheten i natt ..ensam. Någonstans måste man börja och fast ångest känslorna kommer så måste de bekämpas. Jag kämpar vidare. Det är ju här jag vill bo. Och med tiden kommer jag att kunna göra det,men jag och ångestdemonerna kanske måst fajtas lite först.

/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar