fredag 17 juni 2011

Försöker så gott det går.

Jag har fått många frågor på hur jag mår nu? och svaret är: Jag försöker så gott det går. Hela jag är lite i kaos,vissa stunder så känns det rent ut sagt helvetiskt och jag har ingen lust att göra något överhuvudtaget. Medans det ibland känns bättre.

Idag har varit en sådan dag då jag har fått försöka så gott det går. Morgonen var seg, likaså förmiddagen men mot eftermiddagen besökte jag trevliga vänner och hade en fin eftermiddag. Tack Å&T.

I går besökte jag för mig den första friidrottstävlingen för denna sommar. Pga min sjukdom så har jag tagit paus från att vara tränare på obestämd tid. Men mitt intresse ligger ju fortfarande i hur mina adepter klarar sig. Dock velade jag ett par gånger innan jag styrde kosan mot sportplanen igår. Och jag stod en stund utanför porten innan jag efter djupa andetag gick in. Jag var stel i kroppen när jag vandrade bland folkmassan inne på planen och alla bekanta ansikten som log och hälsade så kändes på ett konstigt sätt främmande. Men efter att jag hade befunnit mig ett tag på planen så slappnade jag av. Vissa stunder kunde jag känna glädjen igen och fick en känsla av att det var som förr. Men ganska snabbt hann det ikapp mig och jag konstaterade att det är en bit kvar. Men det var skönt att få känna lite glädje åtminstone. Och adepterna var duktiga och gjorde riktigt fina prestationer.

Det var skoj att träffa alla idrottsvänner och adepterna igen. Idrotten är något jag har saknat så att det har gjort ont, och det har funnits stunder då jag har gråtit över att jag inte har kunnat befinna mig där jag brukar på somrarna för att jag har mått så dåligt. På planen. Men nu kunde jag ju det. Jag kommer att ta det lilla lugna nu i sommar men jag kommer tillbaka.:)

Efter en ändå bra dag så blir det en lugn kväll. Befinner mig hos mor och far och tar det lungt. Jag känner på mig att det blir en tidig kväll ikväll bara jag får tag i sömnen.

Fredagskvällen till ära dricker jag bubbelvatten och äter ost och vindruvor. My kind of fredagsmys. :)

Ha en trevlig fredagskväll.

/Andreas

4 kommentarer:

  1. Trevlig eftermiddag jo! :-) Hoppas vi kan ta på nytt igen inom en snar framtid! Flera cirkuskonster och sånger lämnade ju av repertoaren. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tar gärna del av flera cirkuskonster och sånger och trevligt sällskap :) Ni har härliga barn! :)

    SvaraRadera
  3. Kan de vara annat än härliga då mor och far också är det... :-) He, he...

    SvaraRadera