söndag 5 juni 2011

Och sommaren den kom!

Jag har haft en liten bloggpaus på några dagar. Det har varit en liten sämre vecka denna vecka. Jag har varit trött och mått dåligt. Det har känts rent av omöjligt denna vecka. Det har funnits dagar denna vecka som jag inte riktigt vetat åt vilket håll framåt har varit. Dagar då jag vridit mig av ångest i sängen, jag har haft panikångest attacker och varit så fruktansvärt trött. Redan ordet jobb eller annan aktivitet har fått mig att darra.

Men nu mot helgen blev det bättre. Gårdagen var riktigt bra. Umgicks med goda vänner hela dagen och det fick mig att må bättre.

Jag vet faktiskt inte vad denna veckas illamående har berott på..om det är en del av processen eller om det beror på att min sjukskrivning närmar sig sitt slut?. En sjukskrivning som jag själv kommer att ta initiativ till att förlänga. Det går inte att börja jobba 15.6. Jag är ännu för förvirrad och svag och redan att tänka på jobb får mig att känna panik.När jag mår bättre , som igår till exempel så känner jag mig som en nästan normal människa. En människa som nästan klarar av att leva livet. Men att ta in aktivitet i livet är ännu svårt. Och det gör mig olycklig. Jag kan ibland känna en otrolig längtan till att komma tillbaka till ett vanligt liv. Och ibland blundar jag och hoppas att när jag öppnar ögonen igen så skall allt vara som vanligt .Att detta bara är en dålig mardröm. Men det är inte det , utan det är verklighet, en verklighet som jag aldrig kunnat föreställa mig hur den skulle vara. Och bra är väl det att man inte på förhand vet vilket öde som kommer att möta en. Men trots att läget är som det är och jag i bland är så trött på denna berg och dalbana och denna helvetiska trötthet, så tänker jag inte gräva ner mig eller ge upp. Ordet ge upp finns inte ens i min vokabulär. Sommaren som nu har kommit kommer att bli en annorlunda sommar. Men detta blir en sommar då det handlar om att komma tillbaka. En sak vet jag säkert att jag aldrig kommer att glömma vår vintern/våren och sommaren 2011. Både på gott och ont. Allt har sin tid.

Jag önskar alla en skön söndag..njut av solen. Det skall jag göra.

/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar