söndag 19 juni 2011

Helgen kom och gick..

som alla andra helger. En lugn och trevlig helg har jag haft. Jag har mått illa och varit trött, men mycket piggare och varit på mycket bättre humor än vad jag har varit på länge. Kanske medicinerna börjar ge sin verkan snart.

Idag sov jag länge innan jag satte mig i bilen och besökte mor och far och fick avnjuta en god söndagslunch, efteråt blev det en liten powernapp på familjens soffa.Jag har tydligen fått som vana att invadera folks soffor med mina powernappar när jag är på besök. I går var det brosans soffa idag blev det föräldrarnas.

Efter min powernapp så tittade vi gemensamt på friidrott på tv. Lag-Em från Stockholm. Synd bara att inte lag-em från turkiet visades i tv, där Finland deltog. Måste bara lyfta fram Jonathan Åstrands(If kraft) fantastiska 200 meters lopp på 20.50 som han blev tvåa på i turkiet under dagens tävlingar. Nu är det inte långt till Tommi Hartonens finska rekord 20.47. Fantastiskt Jonathan.

När jag körde hem från föräldrarnas så passade jag på att ta en vända via staden för att utföra ett Kela ärende. Man kan faktiskt utföra ett sådant fast det är söndags och stängt. Det sparar mest på ett instabilt huvud att sätta kela blanketten i deras postlucka när det är stängt istället för att gå in med den när det är öppet. Nu får jag då bara hoppas att den kommer dit den skall.

En ny vecka på antågande. En vecka då kära mor skall firas på sin 65 års dag och lite annat skall utföras. Tänkte också kolla in några friidrottstävlingar. Och sedan blir det midsommarfirande till helgen Känns som om jag är på rätt väg nu. Jag kan ju åtminstone se framåt fast det ibland känns för jävligt. Känns som om jag trots allt kommer ur det här. Ännu skall jag inte ropa hej..men roligt att se att man börjar må bättre.

En trevlig ny vecka tillönskas er alla.

/Andreas

4 kommentarer:

  1. Soffan i vårt vardagsrum är också extremt powernapvänlig. :-) Det är bäst i test här. :-)

    Hoppas du får en bra vecka. Själv tvivlar jag på att det blir en bra vecka här, för barnen trotsar mera än vanligt just nu... Hohho!

    SvaraRadera
  2. Jag måst testa den nästa gång jag kommer :)

    Ni skall skall också ha en bra vecka! :)

    SvaraRadera
  3. Hej Andreas! Har läst din blogg och gråter om vartannat som jag med glädje vet att du kommer tillbaka. Du klarar det! Ibland känner jag igen så mycket av det du skriver, I´ve been there, och det gör så ont att veta att nån annan, just du, behöver vara nere i det där träsket. Men man måste vara nere där, inse att man varit för hård mot sig själv, för att kunna nå ytan, se solstrålarna ovanför igen för att äntligen komma upp över ytan och vara tillbaka igen. Småningom vandrar du bland solstrålarna igen, nu är din uppgift att slipa bort molnen - vissa dagar mycket, andra dagar mindre - för att komma tillbaka. Styrkekram, Jaana

    SvaraRadera
  4. Hej Jaana! Tack för de orden.Steg för steg kommer jag tillbaka, Kram!

    SvaraRadera