tisdag 21 juni 2011

Spikmattan.

Jag har fått som råd på vägen under min väg tillbaka att hitta en metod för att kroppen skall lära sig slappna av. Zoonterapi,akupunktur och taktil är de förslag jag har fått. Men ännu har jag inte tagit steget ut att pröva på några av dessa. Men jag läste om att spikmattan skall vara bra för en trött kropp och en kropp som inte riktigt kan slappna av. Så jag testade på det idag. Jag var först ut på en liten promenad och sedan låg jag i 20 minuter på spikmattan.För att riktigt koppla av så hade jag "no stress" musik i öronen. Jag försökte verkligen. Men ..det pickade ju!!! Visst var det skönt efteråt men man måste väl lära sig slappna av förrän spikmattan börjar ge resultat.

Den pickande spikmattan.


För övrigt så mår jag mycket bättre nu. Det känns som att vardagen blir lättare och lättare för varje dag som går. Ångesten har hållit sig lugnare och jag orkar ta itu med vardagen. Vilket är så skönt och befriande så att det bringar tårar i mina ögon. Känns som att det äntligen börjar vända. Ännu har inte de anti-depressiva riktigt börjat värka och man vet ju inte hur kroppen reagerar sedan , men det känns som att det bara blir bättre hela tiden. Orken finns inte riktigt ännu..men jag har blivit gladare och det känns skönt.

/Andreas.

2 kommentarer:

  1. Floating är också skönt, men gör ett stooort hål i plånboken. Taktil stimulering har jag hört är bra för många, men för vissa passar det inte alls.

    No-stress musik eller valsång och andra harmoniska musikupplevelser gör mej superstressad istället för avslappnad... Men jag är ju inte som alla andra heller... :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har hört att floating är skönt och bra men aningen för dyrt..tyvärr.

    Valsång?? :)

    SvaraRadera