onsdag 22 juni 2011

Grym väckning, spikmatta och trevligt sällskap.

Det är min dag i ett nötskal. Efter att ha sovit rätt bra i natt vaknade jag abrupt 06.30.När jag vaknade trodde jag först att jag vaknade av en ångestattack. Men jag vaknade till ljudet av en helsikes ostämd elgitarr som min granne på övre våningen hade dragit igång i den arla morgonstunden. Jag låg och vred mig i en halvtimme tills nerverna rök. Jag steg upp och riktade ett par karatesparkar i batterirören som går upp till grannens lägenhet.Ingenting hände.Så jag sparkade tills elgitarren tystnade,min för tillfället otränade lekamen fick mjölksyra på köpet. Dock hade jag blivit så upprörd av denna händelse att jag inte fick sömn med det samma fast oljudet tystnade. Utan jag fick ligga och söka sömnen ett tag.Till sist somnande jag och tydligen somnade jag så djupt så att jag inte hörde den egentliga väckningen som var inställd på 10.00 utan jag vaknade 12.00. Tack elgitarren.!!

Efter att ha stigit upp begav jag mig på lunch till mor och far. Efter den goda lunchen blev det dags för dagens pass på spikmattan. Idag blev det en hel timme på mattan och jag lyckades att slappna av.Det var otroligt skönt.

På eftermiddagen återvände jag till lägenheten och fick besök av min gamle studiekompis och gode vän Magnus. Vi har inte träffats på länge och hade mycket att prata om, strax efteråt kom en annan god vän Mike.Så nu har vi suttit här i lägenheten och haft en trevlig kväll.Tack till er båda för en trevlig kväll.

Det var min dag i ett nötskal.Har mått lite sämre idag mot vad jag har gjort de senaste dagarna , men det kommer ju sådana dagar också. De senaste dagarna som jag har mått bra så har jag ibland blivit orolig eftersom jag har mått så bra. Jag har helt enkelt inte varit van att må så bra som jag har gjort. Imorgon skall jag besöka psykologen 9.30. För två veckor sedan var jag på mitt senaste besök. Och det har hänt saker sedan dess. Då mådde jag så dåligt så jag knappt kunde uttrycka mig, jag skakade mest. Nu två veckor senare tror jag att psykolog besöket går smidigare..Tack vare bland annat medicinerna.


I morgon är det dags för tävling här i Bennäs igen. Denna gång är det de årligen återkommande Falken games.Jag siktar på att infinna mig om jag mår bra.Falken games har varit en av mina favorittävlingar under tävlingssommaren. Både som idrottare och tränare.Bilden nedan är från Falken Games 2008 då jag sprang 400 meter. Jag är längst till vänster.


Är glad över att jag klarar av att befinna mig bland folk igen. Det är dock svårt ännu och jag är på min vakt hela tiden när jag befinner mig på tex sportplanen.Är lite rädd för att drabbas av en panikattack, men jag märker att jag klarar det bättre och bättre hela tiden.

Imorgon kväll kommer en av mina äldsta och bästa vänner Robban hem på midsommarbesök. Vi har inte träffats på ett halvt år. Ett efterlängtat återseende.


Se framåt emot en trevlig midsommarhelg.


/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar