fredag 2 september 2011

Tids nog.

Tredje veckan i jobb är avklarad. På något sätt känns det bra. Jag är visserligen trött och det är som att de arbetsuppgifter som tidigare gick som smort nu går i slowmotion. Men jag klarar av att jobba. Jag jobbar ännu en vecka på 40% så får vi se hur jag mår då.

Känns också skönt att ha någorlunda kontroll över ångestdemonerna, de överfaller mig med jämna mellanrum men nu kan jag mota dem och ta makten över dem. Jag får ta till dramatiska metoder ibland, men jag klarar av att hantera dem.

Veckan överlag har varit bra. Har haft flera intressanta möten under veckan och även fått en del aha upplevelser ,börjar inse att det är meningen att man skall lära sig så länge man lever. Och det är väl det som gör livet intressant att leva. Under de senaste åren i mitt liv har jag nu insett att det inte alltid är medvind, motvinden kan blåsa hårt ibland också. Under tiden som löpare lärde jag mig att man blev löpstark att löpa i motvind på träning. Och likaså är väl livet, man blir starkare av att leva i motbind ibland. Sedan är det ju förstås en fördel att man får hjälp av lite medvind för att komma vidare, Och det är just den känslan jag börjar få nu att medvinden börjar kännas i min rygg. För första gången på flera år börjar jag känna riktig glädje igen. Jag njuter av att kunna känna den känslan igen. Äkta glädje.

När det gäller den kroppsliga orken finns det en del att jobba på ännu. Jag har besökt simhallen två gånger denna vecka.På måndagen simmade jag 300 meter med nöd och näppe idag blev det 350 meter. Det är ovant att inte kunna köra på för fullt som tidigare.Men en trött kropp går inte att stressa.


Helgen blir lugn och skön.. Mys med älsklingen när det finns tid till. Hon jobbar nämligen hela helgen. Men hunden och jag skall ut på äventyr. :)

/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar