fredag 30 september 2011

En erfarenhet rikare.

När jag var som mest sjuk och låg och vred mig i ångest och ville bara bort från denna värld så sa min mor till mig att " Andreas när detta är över så kommer du att vara en erfarenhet rikare och vara glad att detta hände". I den stunden ville jag strypa min egen mor för att hon sade något sådant, jag minns att jag låg och kall svettades och skakade och kände hur tårarna rann ner för mina kinder och tänkte " hur kan min egen mamma säga något sådant, varför skulle jag bli rikare av detta helvete".

Senast idag blev jag påmind av att min mamma hade rätt i det hon sade. Jag satt på jobbet och jobbade med bokningarna och plötsligt insåg jag att jag var inne i samma tankebana som jag var innan jag kollapsade. Jag fick panik till en början och blev rädd över att jag hade hamnat in i detta helvete igen. Men så förstod jag vad jag höll på med och lämnade mitt kontor och gick ut. När jag kom ut kände jag av att panik känslorna tog tag i mig. Nu förstod jag att jag inte skulle gå tillbaka till kontoret och fortsätta med arbetsuppgifterna som jag alltid gjorde innan, utan nu tog jag en paus istället och gick på en promenad och andades lugnt. Promenaden ledde mig till en kollega som har gått igenom samma sak som mig och hon kunde se hur jag mådde och jag fick lätta mig. Tack A. Tack vare att jag har blivit en erfarenhet rikare så kunde jag avstyra det osunda tankesätt som höll på att överfalla mig idag. Så min mor hade rätt. Helvetet jag fick gå igenom gjorde mig en erfarenhet rikare och jag är glad att det hände. För det kan hindra mig att hamna i samma skit igen.

Jag vill säga till dem som mår dåligt för tillfället och inte tror på någon framtid eller tror att det inte blir bättre. Det blir bättre fast det inte känns så och ni blir en erfarenhet rikare och ni kommer att få kämpa men tids nog ser ni ljuset igen. Jag trodde inte att jag skulle göra det, men jag gjorde det.

Tack Mamma och Pappa för ert enorma stöd under tiden när jag var som sjukast, tack vare er kom jag tillbaka. Jag älskar er.

/ Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar