torsdag 30 augusti 2012

Sommaren som förändrade allt.

Det kunde vara en bra rubriksättning om jag skulle skriva ner denna sommaren på pränt. Mycket har ju hänt.Det största var ju att jag och Heidi blev äkta makar. Den 14 Juli var en magisk dag. En dag som startade med att vädergudarna bjöd på sitt värsta tänkbara väder. Åska och regn och storm. Men när det blev dags att bege sig till fotografen så dök solen upp och lös på oss resten av dagen och kvällen.
Det sägs ju att kärleken är den bästa medicinen när man mår dåligt. En kliche tycker kanske vissa. Men jag kan skriva under på att det är så. Inte bara det att jag blev kär, utan att jag hittade en person som gav mig trygghet och älskade mig för den jag verkligen var. Och när man är psykisk ostabil eller som i mitt fall för trött för att orka leva. Så är det väldigt viktigt att ha en trygg klippa vid sin sida, en människa som älskar en fast man ligger i fosterställning på golvet och våndas över att ångesten gör så ont. När jag fick min första ångestattack inför Heidi och hon lugnt och sansat höll om mig och berättade hur jag skulle andas och sa att hon älskade mig.Hon fick mig att inse att jag inte behövde känna mig mindrevärd,som en utomjordning eller som svag för att jag var sjuk. Så då förstod jag att jag hade hittat människan som kunde älska mig trots att jag var sönder. Och den kärlek och trygghet hon har gett mig har fått mig att få balans i livet igen.
/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar