fredag 15 juli 2011

Det rullar på!

Det känns bättre och bättre för var dag nu. Visst har jag mina svackor och jag orkar ännu inte det jag borde orka utan hamnar att ta vilopauser för att orka med en hel dag..men nu vet jag hur jag skall ta mig ur dessa svackor och det bästa av allt ,jag tvivlar inte längre. Nu är jag säker på att jag blir frisk. Ännu för en månad sedan vågade jag inte tro det. Jag var helt säker på att jag aldrig mera skulle kunna umgås med folk, att jag aldrig skulle må bra igen eller att jag skulle kunna leva ett normalt liv. Jag trodde att livet var slut, att jag inte hade något mera att hämta på detta jordklot. Att jag skulle få leva resten av livet som en zombie, om jag överhuvudtaget skulle leva.

Räddningen var medicinen..den gav mig livet tillbaka. Under de två senaste dagarna har jag spenderat kvällarna på Friidrotts-Dm i Jakobstad. Två trevliga kvällar och jag har känt mig lugn och trygg..dock har det varit glest med folk och inga stora folkmassor som har fått mig att gå i paniktillstånd. Men det som är det viktigaste just nu..jag klarar av att umgås med folk igen. Jag måste skynda långsamt..jag vet..men det går framåt.

Denna dag har varit bra..lite jobb vid systers villa på förmiddagen ,friidrott nu på kvällen samt lite kvalitetstid med en fin människa som bra avslutning på dagen.

De prestationer som gjordes under kvällens tävlingar var bra. Ett stort grattis till er alla för fina prestationer.Ett extra stort grattis till Emilia och Cecilia som sprang strålande lopp på 400 meter och förbättrade sina rekord.Strongt.

Nu blir det att avsluta och ta natt.

/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar