söndag 25 november 2012

Nertrappning

Jag är nu inne på min fjärde vecka på vägen att avsluta min medicinering med antidepressiva mediciner. Och det går överförväntan. För fyra veckor sedan gick jag ner från 10 mg per dag till 5 mg. Under de två första veckorna kände jag av en viss abstinens och min fru märkte av att jag blev en aning bryskare i mitt beteende. Men i det stora hela tycker jag att jag har klarat av det bra. Jag märker själv att att alla de timmar jag besökt min fantastiska psykolog har gett resultat. Jag kan tänka på ett annat sätt och jag märker själv att jag har växt som person och speciellt i mitt tänkande när det gäller stressande situationer. Nu kan jag se att det svåra sjukdomsfall jag hamnade i har gett mig styrka.

Jag har haft lyckan att ha en förstående person vid min sida under hela processen, min fru.Utan hennes äkta kärlek och förståelse hade jag inte klarat detta.Tack Heidi för att du finns i mitt liv.

Jag har ju inte ännu helt avslutat min medicinering,men jag känner att det kommer att lyckas.Om det finns någon som läser min blogg som själv ätit antidepressiva mediciner och avslutat sin medicinering eller försökt sluta så får ni gärna ta kontakt och dela med er av era erfarenheter. Ni kan kontakta mig privat på facebook meddelande eller på forsman9@hotmail.com.Det ni skriver publiceras inte här på bloggen eller någon annanstans utan stannar oss emellan. Jag vill bara ha andras erfarenheter för att veta hur andra har gjort.


/Andreas


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar