söndag 22 april 2012

Vilan över

Då var en veckas semester över. En skön vecka. Har lyckats koppla av totalt och lämna arbetet åt sidan och bara njutit av att vara ledig och umgås med henne som jag älskar mest av allt. I helgen var vi på äktenskaps föreberedandekurs eftersom vi gifter oss i sommar. Många intressanta diskussioner blev dagens innehåll. Gårkvällen spenderades i gott sällskap med systerdottern och hennes fästman. I morgon är det dags för jobbet igen. Jag är helt medveten om att det är ett litet kaos som möter mig efter en veckas ledighet. Men jag är lugn, jag hamnar att vara det.För är jag stressad när jag öppnar dörren till kontoret i morgonbitti så då låser sig allting och jag får inget gjort. För när jag blir stressad så låser sig min hjärna och ett tryck uppstår i huvudet och det går inte att tänka.Redan att skriva ett mail kan vara helt omöjligt eller att formulera ord överhuvudtaget. Detta pga jag har en väldigt låg stresstålighet. Detta uppstår när jag blir för trött. Samtidigt som detta tryck uppstår i hjärnan kryper panikångesten ofta fram..fast jag försöker att inte gripas av panik så grips jag av panik pga jag inte har koll på läget. En äcklig känsla. Men jag övar på att klara av att hantera det. Jag är glad över att panikångesten och framför allt de mörka ångesttankarna överlag håller sig borta. Men det går ju i vågor. Nu blir det att ta natten så att man orkar jobba imorgon. /Andreas

1 kommentar:

  1. Hoppas det går bra på jobbet efter ledigheten!
    Glada Vappen!

    SvaraRadera