torsdag 8 december 2011

Downperiod.

Jag har haft en jobbigare period de senaste veckorna. Efter att ha mått bättre en längre period och fått vara relativt utan ångestattackerna har de varit mera återkommande de senaste veckorna. En förklaring är att det har varit stressigare på jobbet och det reagerar mitt huvud på med det samma. Jag har lite svårt ännu för att hantera stressen, fast jag tar det lugnare och inte har fullspäckat schema 24/7 och fast jag tycker att jag inte grubblar lika mycket så säger hjärnan ändå till. Ibland är det svårt att förstå¨och acceptera att det är så,att man inte klarar av en sak som varit självklar tidigare. Ibland är hjärnan så blockerad att självklara små saker i vardagen kan bli näst intill omöjliga när det är som värst. Jag är inne i en liten svacka nu, men tack vare att jag har fått erfarenhet av denna sjukdom så vet jag att jag kommer igen. Och jag vet också att jag inte dör, vilket gör att jag kan leva som normalt och jobba.

Det som är till stor hjälp nu är att jag jobbar bara 6 timmar per dag och får hjälp på jobbet av omtänksamma kollegor. Tack vare det så går det att jobba. Jag har också en förstående sambo som är ett stort stöd.

Goda vänner är något som piggar upp..i kväll har jag och sambon haft en trevlig kväll hos Pia och Dick. Skratt och trevlig samvaro.Tack.

En arbetsdag till så blir det helg.Jag jobbar 12-18 imorgon ..så jag får sova lite längre imorgon.


/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar