måndag 22 augusti 2011

Tillbaka i jobb.

Ett tag sedan det har producerats någon text här i bloggen. Förra måndagen återvände jag till jobbet på 40 %. Det vill säga att jag jobbar 3 timmar per dag och delar min tjänst. En mjukstart som är behövlig. Det är faktiskt roligt att vara tillbaka i jobbet. 3 timmar per dag räcker gott och väl för tillfället, batterierna är ännu inte helt laddade och jag blir fort och lätt okoncentrerad. Jag har ännu svårt att befinna mig i stressade situationer och på ställen där det är mycket folk och sorl. Men jag försöker ta lite åt gången så går det helt okej. Och jag är nöjd varje dag jag avslutar dagen efter 3 timmar och märker att jag har klarat av dagen.

Ångesten finns tidvis där , men jag har lärt mig hur jag skall hantera den och medicinerna håller den i shack, förutom när jag blir för trött eller det blir för mycket känslor. Och det går lite upp och ner..Förra veckans fem arbetsdagar gick överförväntan bra, men när jag vaknade i morse mådde jag riktigt illa, men efter att jag kommit till jobbet gick det att jobba fastän handbromsen var på,hjärtklappningarna högfrekventa och hjärnan strejkade. Men eftersom jag vet hur jag skall hantera symptomen när dom kommer så kom jag igenom dagen. Fast jag var totalt slut när jag kom hem.

Men jag är tacksam över att jag har klarat av att börja jobba och tar nu en dag i taget. Och jobbar på 40% så länge jag behöver det.

Överlag mår jag bra nu..jag har en någorlunda bra balans i livet.Jag har en underbar flickvän,underbar familj och vänner. Samt att jag lärt känna nya vänner under sommaren som givit mig väldigt mycket. Och så har ju en liten hund kommit in i mitt liv. <3.




Jag känner att jag sakta men säkert lär mig att tänka på ett annat sätt..ibland styrs jag iväg till det gamla osunda tankesättet , men då styr H mig tillbaka. bland märker jag inte det ens själv. Men med tid,träning och fina människor kommer detta att gå vägen. Jag vet det nu.

/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar