tisdag 28 juli 2015

Jag ser dina läppar röras, men jag förstår inte vad du säger.

Ett av de men jag inte sluppit av min utbrändhet är att hjärnan blir " bortdomnad" när jag blir för trött. Det leder till att när jag pratar med folk så ser jag deras munnar röras och jag hör deras röster men jag förstår inte vad de säger. När samtalet är avslutat så är det bara en massa ord och ljud i min hjärna. Detta leder till att fast jag reagerat som att jag har förstått en sak eller folk tror att jag hört på så har jag noll aning om vad som blivit sagt. Detta är extremt jobbigt. Speciellt i det jobb jag har. Men jag har börjat hänvisa till mail de gånger jag märker att hjärnan inte fungerar. Ibland märker jag inte själv förrän jag är inne i situationen.

Detta är något jag kan leva med. En annan sak som händer när hjärnan blir för trött är att jag tappar ord eller tex glömmer text när jag uppträder med sång eller drar ett gymppapass. Fast jag har lärt mig texten/programmet och kan den som rinnande vatten så försvinner den helt om jag är för trött när jag uppträder. Och fast jag tittar i texten/programmet så kopplar det inte.

Under denna semester så har jag dealat med mig själv att jag inte tar på mig saker om jag är för trött och att jag tar en paus på jobbet när jag inte förstår vad folk säger. För då är det ett tecken på att jag är för trött.

Folk har vid upprepade tillfällen frågat mig vad jag anser vara varningssignaler för utbrändhet. Rubriken "Jag ser dina läppar röras, men jag förstår inte vad du säger" är en varningssignal. Då behöver man stanna till och tänka till "hur mår jag".

Fast jag i bland inte förstår vad folk säger så är jag tacksam över att jag kommit tillbaka så pass bra jag gjort.


/ Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar