torsdag 4 oktober 2012

Det rullar på!

Livet rullar på, utvecklingen till ett friskt liv rullar också på rätt bra. Medans bloggandet inte rullar på lika bra. En månad sedan sista skrivna inlägg. Vad har hänt sedan det då? Tjaa.. Enligt mig själv börjar jag bara må bättre och bättre. Börjar få bättre grepp.Har insett att jag inte behöver vara perfekt 24/7 och att det räcker med att göra sitt bästa.


Jag jobbar och det går bra. Jag drar träningar en gång i veckan och det går också bra. Jag har ett underbart liv med min fru. Jag motionerar sunt och vilar när det blir för tungt.

Mina psykiska osunda laster finns kvar i viss mån och det kommer de alltid att finnas. Men jag kan leva med dem.

Jag mår bra. Och äntligen kan jag vara lycklig över att jag är lycklig utan att känna skuld eller ha dåligt samvete, som jag hade tidigare när jag ansåg att jag inte var värd att vara lycklig. Nu inser jag att jag har samma rätt som alla andra att vara lycklig.

Imorgon jobbar jag kvällskift och efter det blir det helg med yngsta systerdotterns bröllop. Det betyder att det blir det sjunde och sista bröllopet för detta år för jag och frugan.Alla de bröllop inklusive vårt eget som vi deltagit på under detta år har varit underbara, men skall bli skönt med ett 2013 då bröllopen är aningen fåtaligare.


Nu börjar sovdags nalka.


/Andreas


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar