måndag 21 november 2011

8 Månader

Det är lite över 8 månader sedan det small,som jag golvades. 8 Månader och hit har varit en berg och dalbana i trance. Ett tag kändes det som om berg och dalbanan kraschade in i ett mörkt hål och körde vilse. Men av någon anledning så hittades vägen ut i ljuset igen. Jag är tacksam över det jag har idag. Jag har lärt mig mycket på vägen hit. Börjat inse vem och vad som ger mig energi och vem och vad som tar min energi. Jag är ännu inte framme, jag har ännu mina defekter i mitt tankesätt och stora folksamlingar gör mig nervös och obekväm. Att stiga upp inför 400 personer och jobba känns ännu avlägset. Men det kommer och jag har lärt mig att leva med att jag ännu inte klarar av det. Jag är trots allt lyckligt lottad. Mellan mars och juni i år var jag i princip borta från denna värld, mycket av den tidsperioden är suddig. Jag var helt enkelt väldigt illa däran. Men allt har en mening och detta var mitt öde. Ett öde som jag fick möta för att jag skulle vakna och inse att ingen skall behöva befinna sig i det helvete jag befann mig i. Ingen skall behöva må så dåligt. Och jag har bestämt mig att jag inte skall utsätta mig för det igen. Och det är bara jag som kan se till att jag inte hamnar in i samma banor igen. Det räcker med en gång.

I helgen firade vi vår förlovning. Jag vill tacka alla som firade oss. Ni är alla underbara människor. Jag är glad att ni ville dela vår lycka med oss.


/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar